Posted in Knjige

Nepopularna mišljenja / book tag /

Ah, ti tagovi. Pošto me je naša epska dama tagovala, sad je red na mene da ja kažem par  riječi o knjigama, a za knjige uvijek imam šta reći mada ne volim negativitet, ali eto. Šta se može. Pa bez nekog pretjeranog uvoda, krenimo.

1. Popularna knjiga ili serijal koji se tebi ne sviđa?

U posljednje vrijeme sam čitao stvari koje su mi se svidjele, ali Svemirski vojnici od Roberta A. Heinleina mi nikako nisu legli. Popularna za vrijeme kada je izašla, njegova najpoznatija i najprodavanija knjiga, jedan od klasika SF žanra, dobitnik nagrade Hugo za najbolji roman, ali mene prilično smorila. Knjiga je prilično kotraverzna, zbog svojih viđenja i mišljenja autora, posebno za vrijeme u kojem je napisana. Mene nije nešto previše dojmila. Iako se tretira kao vojni SF, 85 % romana se svodi na obuku i filozofiranje autora o raznoraznim temama, a preostalih 15 % je posvećeno drugim zbivanjima.

Tu bih dodao i serijal o Jasonu Bourneu nakon smrti Roberta Ludluma, kojeg piše Eric Van Lustbader. Pročitao jednu i jednostavno to nije to. Nasilu. Ludlum je bio majstor, Bourne njegovo čedo. Lustbader je izgubio svoju oštrinu i ono što je imao sredinom i krajem ‘80-ih kada je izdao i najbolje romane u svojoj karijer: Šan, Đian, Crno srce, Nula, Francuski poljubac. Prve tri knjige o Jasonu Bourneu fenomenalne, od ovih ostalih sam pročitao jednu i rekao ne više.

Legenda od Davida Gemella također ide u ovu kategoriju.

2. Knjiga ili serijal koji se tebi sviđa, a koji drugi ne vole?

Sumrak od Dmitrija Gluhovskog. Neobično. Dosta ljudi je privukao njegov prvi roman Metro 2033, kao i sama premisa Sumraka o nadolazećem Smaku svijeta i majanskom proročanstvu, a onda su se razočarali nakon što su pročitali knjigu. Meni lično, legla. Gluhovski vješto utkao mistiku, avanturu, psihološki horor, magijski realizam i dobili smo Sumrak, neobično djelo.

3. Ljubavni trougao u kojem je glavni lik završio s pogrešnom osobom ili popularni fikcionalni par koji ti se ne sviđa?

Za ljubavni trougao bih rekao onaj između Ammara, Rodriga i Jehane u Lavovima Al-Rassana Guya Gavriela Kaya, ali s kim god da je završila, Jehane ne bi pogriješila, pa to nije to. Zato ću izabrati Bellu Swan i Edwarda Cullena, mada je to previše lagano. Antipatični glumci koji su im udahnuli život na malim ekranima su mi još više olakšali zadatak. Zašto? Jer ne volim taj tinejdžerski prikaz vampira i vukodlaka.

4. Popularni žanr koji retko kad uzimaš u ruke?

Hm, čitam sve što mi padne pod ruku, ali bih rekao da rijetko kad čitam ljubiće i erotske romane, mada ne bježim od njih, ali ih ni ne tražim previše. Oni najbolje odmore mozak.

5. Obožavan fikcionalni lik kojeg ne voliš?

Rekao bih gore navedeni par, ali bi to bilo čisto hejtanje, a nisam ni čitao knjige. Ne znam koliko je obožavan, ali mi je Tom Jericho iz Enigme jedan od najiritantnijih likova koje sam upoznao u romanima. Iritirao me je do te tačke da sam u jednom trenutku pomislio “idi uzmi štrik i objesi se, paćeniče.” Kao i žena Jasona Bournea iz prva dva dijela.

6. Popularan autor koji ti iz nekog razloga ne leži?

David Gemmell. Iako sam pročitao samo Legendu, nemam neku namjeru čitati ostatak njegovog opusa. Ne kažem da neću, ali jednostavno me ne vuče. Čuo sam i od drugih, ako si pročitao Legendu, sve je u istom fazonu. Znam da mu je to prvi roman, ali mi je previše djetinjast i loše napisan da bi me vukao da čitam dalje.

Stephen King, ali mislim da je do knjiga koje sam čitao. Dobar je pisac, u to nema sumnje, ali mi jednostavno ne leži. Naravno, to ne znači da mu neću dati šansu jer želim pročitati neke njegove romane.

Ima još par pisaca koje mogu mirne duše preskočiti, ali dosta.

7.  Popularan knjiški kliše koji ti je dosadio (npr. „izgubljena princeza“, korumpirani vladar, ljubavni trougao itd.)?

Proročanstvo o izabranom spasitelju koji spašava svijet od nadolazeće opasnosti. Vjerovatno najizlizaniji klišej u historiji epske fantastike. Sam tim sebi uskačem u usta, jer je u mom romanu epske fantastike isti taj klišej. Zbog čega ga vjerovatno nikada neću završiti 😀

Realno, mislim da postoji vrlo malo stvari koje nisu postale kliše, ali je stvar u tome kako je to napisano. Čak i kliše može zvučati originalno, ako se napiše na pravi način.

8. Popularan serijal koji ne planiraš da pročitaš?

50 nijansi od E.L. James. Pročitao jedan pasus i pozlilo mi od lošeg pisanja. Jednostavno je preloše. Čitao sam nekoliko erotskih romana i svi su bili dobro ili vrlo dobro napisani i opet su manje poznati od tog izbljuvka. Šteta.

Saga Sumrak od Stephanie Meyers. Tinejdžerski vukodlaci i vampiri? That sort of thing is not my bag, baby. A i čuo sam da joj je stil pisanja grozomoran.

9. Izreka kaže: „Knjiga je uvijek bolja od filma“. Međutim, koja filmska ili TV adaptacija ti se više svidjela od knjige?

Forrest Gump. Knjiga je super, ali je film mnogo bolji. Tijelo laži također. Knjiga je osrednja, prilično generičan špijunski triler, dok je William Monahan sa svojim scenarijem zakucao i prekucao Davida Ignatiusa. Prestiž, fenomenalna adaptacija istoimene knjige.

E sad, red je da i ja nekoga tagujem. Volio bih da čujem mišljenja svih svojih kolega blogera, ali teška srca moram izabrati troje. Što ne mogu sve tagovati? Zašto baš troje?

  1. Kiki, da čujemo tvoje mišljenje
  2. Leptirica bi također mogla da uskoči
  3. Daisy, kćeri Zeusova, šta nije popularno na Olimpu?
Autor:

A so called critic, wannabe writer, poor man's Bukowski, Lovecraft and Robert E. Howard. Need more?

23 thoughts on “Nepopularna mišljenja / book tag /

    1. Blesava knjiga, prilično kratka. Većina knjige je u filmu, izbačene su neke sulude stvari kao njegov put u svemir i pad na otok sa ljudožderima, ali je film bolji. Kojem Lustbaderovom serijalu? Čitao sam sagu o Ratniku zalazećeg sunca, koja mi je dobra. Isprva, lošije napisana, ali kako koja knjiga odmiče, to je pisanje bolje. Taj serijal mi se svidio. Sagu o Biseru nisam čitao. A serijal o Nikoli Lajniru je valjao do trećeg ili četvrtog dijela. Tu sam negdje stao. Počeo je previše da kaki i ubacuje stvari kojima tu nije bilo mjesto.

      Liked by 1 osoba

      1. To je ta 🙂 Nije da je istrošio ideje, nego jednostavno počeo pretjerivati. Mistika mi je bila ok, sa svakim novim dijelom Ninđe ju je sve više ubacivao, ali kad je počeo da lebdi iznad svog tijela i bije se u zraku sa drugim likom, tu sam povukao crtu i prekinuo čitanje. Mislim da je to četvrta knjiga.

        Liked by 1 osoba

      2. Fali ti ovaj dio sa astralnom projekcijom 😀 Meni je Crno srce možda njegov i najbolji roman, od ovih koje sam čitao, a duologija Šan i Đian su mi dragi jer sam Šan doslovno progutao u dva dana kad sam imao nekih 15 godina 😀 Za Sirene sam čuo da su loše, nisam čitao. Francuski poljubac je također vrlo dobar. Ima on te istočnjačke mistike u svim romanima i to ga izdvaja od većine autora tog žanra koje sam čitao, jer to niko ne koristi. Barem ja nisam čitao. Ali je u Kaišo baš pretjerao. Ove nove knjige sa Bourneoum su promašaj. Bourne je bio mator još na kraju Bourneovog ultimatuma, a u njegovim romanima je dedica od 70 godina i dalje se fura da je akcioni junak. Jbg, ne ide.

        Liked by 1 osoba

      3. Malo je pisaca koji su se bavili Istokom, posebno na način na koji je to Lustbader radio. Kaišo je sa jakuzama 😀 I ja sam ga našao nekad poslije, jer je izašao 90-ih u SAD-u.

        Liked by 1 osoba

  1. 50.nijansi i Sumrak stvarno ni ja nisam mogla. Dosta navedenih likova i djela ja uopšte ne prepoznajem (haha) ali ovo što sam prepoznala uglavnom se slažem. 😄

    Hvala na nominaciji i jedva čekam da napregnem svoj mozgić i odgovorim na sve ovo. 😄

    Liked by 1 osoba

    1. Apsolutno ne 🙂 Čika King je odličan pisac bujne mašte, ali mi nije WOW. Doduše, čitao sam svega par njegovih radova. Možda je do pogrešnog izbora djela 🙂 Svakako ću pročitati još njegovih knjiga, u to nema sumnje. Meni je Barker zanimljiviji. Ili pak Ligotti. Kad je horor u pitanju. King ima odličan psihološki razvoj likova, što mu je ogroman plus.

      Liked by 1 osoba

  2. Slažem se za Forresta Gumpa..potpuno sam ga zaboravila. Jedan od rijetkih primjera da je film bolji od knjige. Gluhovski je i meni dobar..
    Što se tiče tvog romana, trebao bi ga završiti..s klišejima ili ne. Ako mogu drugi pisci, možeš i ti. Definitivno bih ga pročitala 🙂

    Liked by 1 osoba

    1. He, hvala na podstreku. Petra mi je isto rekla da nastavim. Iskreno, morao bih ga pročitati ispočetka pa vidjeti šta i kako. Počeo nedavno, vapi za prepravkama. Bila je tu družina, sastavljena uglavnom ucjenama, jer je u pitanju samoubilačka misija, povratak zaboravljenog demonskog boga, vjerski rat koji samo što nije buknuo, čarobnjak koji je vješt s mačem koliko i neki mačevalac i plaćenik koji je nešto više od običnog plaćenika. Ima tu i psihopatskih religioznih fanatika. Svega je bilo 🙂 Film o Forrestu Gumpu je zaista bolji, ali kad pogledaš Body of Lies i pročitaš knjigu, shvatiš koliko film može biti bolji u pravim rukama. Realno, čovjek je nadogradio knjigu u svakom pogledu.

      Volim

      1. Izdavaštvo u našoj regiji je smiješno. Neće da rizikuju sa mladim piscima ili ako ih izdaju neće da ulože nimalo truda da ih reklamiraju. A može se naći kvalitetnih pisaca. Ovako se uzdaju u strane autore, koji su provjereni, a ne shvataju da dobar roman prolazi kod publike bez obzira na to odakle je autor. To je mentalitet naših izdavača 🙂 Ako je strano, onda je dobro 🙂 Vratit ću se tome vjerovatno jednog dana 🙂

        Volim

      2. Poznajem osobu koja je dugo bila u izdavačkoj industriji, kaže da su svi u minusima i posluju s gubicima. Da je upitno koliko se takav sistem još može održati. Ali cijelo poslovanje im je pogrešno. Autore iz regije ignoriraju (osim par odabranih), mladi autori ne mogu dobiti priliku, marketing se ignorira i nema novaca za njega, knjige su sve skuplje..sve u svemu, užas. Morat će nešto mijenjati žele li opstati.

        Liked by 1 osoba

      3. Upravo to. Ne bih rekao da se trude previše. Trebali bi pogledati kako to na Zapadu ide. Promocije, druženja sa autorima, malo na marketingu poraditi. Ne prate svi ljudi zbivanja na sceni. Šta ko zna šta je izašlo? Uhvate se par aktuelnih autora i s njima pokušavaju doći do nečega. Nije da ljudi ne čitaju. Čitaju itekako, ali da se izdavači trude i ne trude. A da dižu cijene, dižu. Algoritam je ubjedljivo imao najskuplje knjige kod nas u Sarajevu. Da su im kvalitetne, jesu, ali preskupe. Na Zapadu izdaju hardcover i paperback pa biraj koje ćeš. Skuplje i jeftinije 🙂 Jednostavno. Nismo mi ni malo tržište, kad uzmeš u obzir prostor bivše Juge. Mogu oni, da hoće poraditi na sebi.

        Volim

      4. Definitivno! Naše tržište (gledam na cijelu regiju) je ogromno. Puno je intelektualaca na ovim prostorima, bilo i ostalo. Ljudi čitaju samo si ne mogu priuštiti knjige kao nekada.
        Algoritam je imao kvalitetne knjige ali cijene su im bile strašne..i njihovog izdanja i stranih koje su držali. Jedan od razloga zašto su propali.
        Pa kad samo gledam na sajmu knjiga, u Zg je svake godine u 11.mj., a cijene skoro iste kao i inače. Ako daju neki popust to je 10% ali većina novih “hit” izdanja ni nije na popustu.
        Ne znaju raditi i ne žele promijeniti ono što ne valja.

        Liked by 1 osoba

      5. I ti sajmovi su čisti cirkus. Kao sajamski popust. Popust? Gdje? Veći popust imam u Laguninom klubu čitalaca nego na sajmu. Ne isplati mi se ni kupovati tamo 😀 Doduše, tamo mogu naći knjige koje inače ne mogu naći u prodaji kod nas 🙂 Mislim da ih ubi pohlepa. Svi bi da zarade brzo i to velike sume novca. A ne kontaju da se mora uložiti da bi se zaradilo 🙂 Samo da se potrude oko čitatelja pa bi vidjeli razliku.

        Volim

Komentariši

